zondag 29 juli 2012

De Jura

Even een korte vakantie update met een korte foto impressie. Ondanks wat klachten toch nog een weekje weggeweest en uiteraard het stalen ros meegenomen. Reisdoel was de Jura. Een voor mij nog onbekende regio in Frankrijk.

In de Jura trof ik verrassend veel fietsverkeer. De beklimmingen zijn lang maar minder steil omdat het een  vulkanisch hooggebergte is geweest wat door de tand des tijds behoorlijk is afgevlakt. En het mooie van de Fransen is ze plakken overal een weg tegenaan.

Prachtige vergezichten en heerlijk weer werden ons deel. Zeker nog een keer de moeite waard om er een weekje te gaan fietsen. Alleen de laatste dag was het "slecht" weer. Slecht omdat ik bij een temperatuur van 34 graden mezelf alleen wil inspannen om een Kronenbourg uit de koelkast te halen. Ach en hoe slecht is dat nou eigenlijk. Op dag 2 wilden ook Henny, Mike en Roy een stukje fietsen. 2 electrische en 2 ligfietsen werden gehuurd. Eén ding weet ik zeker......een ligfiets wordt het nooit voor mij. Loeizwaar!!

Het enige nadeel van de beklimmingen in de Jura is dat er geen beloning op de top van de col is in de vorm van een bordje met de naam van de col en de hoogte. Dus zult u me maar even moeten geloven dat 2x de col de la Joux (1046m) en 1 x de col de Crillat (703m) zijn bedwongen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten