zondag 2 september 2012

Henk Lubberding Classic

Vanmorgen in alle vroegte vertrokken voor het laatste doel van dit jaar. De Henk Lubberding Classic. Bij de start troffen George en ik Johan van Dijk. Zeer afgetraind en zeer gemotiveerd stond hij aan het vertrek.
De eerste 90km van deze cyclo zijn relatief saai. Weliswaar door een prachtige omgeving met de Veluwezoom als hoogtepunt gaat het met een gangentje van nog geen 30km/h. Twee keer een plasstop nodig gehad omdat ik mijn vocht niet kwijt kon, en dat is een zeldzaamheid. Wel bijzonder dat we in de buurt van Arnhem gewoon over de snelweg werden gedirigeerd.
In de buurt van Lobith werd de koers vrijgegeven en ging het spel op de wagen. En dan is het zeker niet meer saai. Als snel sloeg het peloton helemaal uiteen en kom je vanzef in een groepje terecht wat bij je past. Ter hoogte van Elten(D) staat dan weer een korte beklimming te wachten. En geloof het of niet daar zag ik zowaar een ex winnaar van een tour etappe in mijn wiel hijgen. HL himself! En nee, ik word hier niet geduwd!!!!


In 's Heerenberg wordt er dan nog een plaastelijke ronde gereden van 14km met het nodige klimwerk.
Perfect georganiseerd en voor Nederlandse begrippen uniek, een volledig aoutovrij parcours. En in de laatste 30km waan je je een heel klein beetje een echte renner! 121,5 km met 543 hoogtemeters konden worden bijgeschreven.

Kijk voor wat sfeer impressies naar de volgende links
https://www.youtube.com/watch?list=UUQ9OnY7vFh5L3mB5_PSiDng&v=Atc86f6us9U&feature=player_detailpage
(George komt langs op seconde 56 en Richard komt langs op 1min 13 in het filmpje; beiden in het fietstenue van Team Via Data)

https://www.youtube.com/watch?list=UUQ9OnY7vFh5L3mB5_PSiDng&v=bNPq6BHz6h4&feature=player_detailpage
(en hier op seconde 30 in het filmpje)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten