zondag 1 februari 2015

Debuut

Zaterdag mijn debuut gemaakt in een crossduathlon. Weliswaar als duo maar toch, een heus debuut. Samen met Klasbak HenkP werd onder meer de strijd aangebonden met de Nederlands kampioen op de crossduathlon. Er was ook concurrentie op eigen niveau. Met een team Grassedouble en een team Squadra Deinum was er sprake van een wedstrijd binnen de wedstrijd. Wat zou het mooi zijn als je zo vroeg in het seizoen al een mentaal tikje kunt uitdelen naar deze concurrenten waar je de rest van het jaar ook nog regelmatig mee zult strijden. Het parcours was zo ongelooflijk zwaar voor zowel loper als fietser dat de organisatie deze editie bestempelde als de zwaarste crossduathlon in zijn historie. Apocalyptische omstandigheden zullen we maar zeggen. Klasbak HenkP zette in zijn eerste run de concurrentie al op een aardige achterstand waardoor ik "op mijn gemak" aan mijn deel van de duathlon mocht beginnen. Dat "op mijn gemak" werd een ware strijd tegen de elementen en de klok, want niet te vergeten, we zaten in een heuse wedstrijd en dat betekent dat er gewerkt wordt met tijdslimieten. Uiteindelijk hield ik een marge van 7 minuten over waardoor Klasbak HenkP het laatste deel van de duathlon kon volbrengen. Met een 16e plek net buiten de top 15 uitgekomen. Niet slecht voor een debuut. De concurrenten van het eigen niveau wisten de tijdslimiet helaas niet te halen en noteerden hiermee een DNF. De nabeschouwingen op deze heroïsche wedstrijd zullen nog lang en breed uitgemeten gaan plaatsvinden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten