zondag 4 november 2012

Geen vrienden gemaakt

Vandaag een (on)rustige duurtraining op de ATB afgewerkt gewoon op de weg. Niet onrustig door een hoog tempo of zoiets maar door twee (bijna) aanrijdingen met een hond. De eerste hond die me dwars zat kwam uit het riet langs de zwette en joeg een haas op. Vol in de remmen en nadat ik de hond licht had geraakt kon ik mijn weg vervolgen  De baasjes boden hun excuses aan en daarmee was de kous af. Op de terugweg langs de Dokkummer EE bleef zo'n Jack Russeltje maar meelopen en blaffen en schoot ie nog twee keer vlak voor mijn fiets langs. Weer vol in de remmen en op mijn vriendelijke vraag of het baasje zijn hond even aan de riem wilde zetten kreeg ik een naar mijn idee iets te fout antwoord terug. Wat ik hier deed op een ATB? Die horen hier niet op het fietspad! Nadat ik had vastgesteld dat deze man niet helemaal 100 punten was, knoopte hij na licht en iets minder vriendelijk aandringen van mijn kant toch zijn JR aan de lijn. Vrienden zullen we denk ik nooit echt gaan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten