zaterdag 31 december 2011

Terugblik 2011

2011 was voor mij het jaar wat volledig in het teken stond van De DolomitenRundfahrt en de hele week ervoor. In de aanloop naar deze week toe is er een paar keer getraind (zelfs onder winterse omstandigheden) in het Teutoburgerwald. Traditioneel is Veenendaal-Veenendaal elk jaar voor mij de eerste serieuze tocht, ditmaal gereden met George en Ryk. Tijdens een kort weekend in Limburg is de AGR voor het het eerst bedwongen. Na dit korte weekend volgde nog een een heuse "hoogtestage" van een week in Limburg vanuit onze vaste camping in Schin op Geul. Tussendoor werd nog een aantal keer getraind in de omgeving van Arnhem en is samen met Henk Postma en MaartenTjallingii de skoda clinic gereden. Al met al een redelijk verlopen voorbereiding zonder tegenslagen. De goede voorbereiding betaalde zich uit door in de Oostenrijk week de GrossGlockner op mijn palmares bij te schrijven en als klap op de vuurpijl de Klasbak Trofee te winnen. Het voorlopige hoogtepunt van mijn fietsbestaan. De afsluitende cyclo kon ik niet anders dan op reserve rijden. Aardig was nog dat ik na een aflopende ketting echt de laatste renner in koers was met de bezemwagen 5 meter achter me. In de zomer heb altijd een dipje in motivatie. Daarna gooide ziekte wat roet in het najaar waardoor 2011 als een kaarsje uitging. Toch zal 2011 vooral in de herinnering blijven als de winnaar van de Klasbak trofee.

Voorzichtig met vuurwerk, fiijne jaarwisseling en alvast beste wensen voor 2012.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten