zaterdag 11 februari 2012

Elfstedenroute

Vanmorgen om 11 uur vertrokken met als doel.........Bolsward op de schaats om de Noord. Via de Stienservaart naar Bartlehiem om vervolgens via de Finkummervaart op de Blikvaart uit te komen. De blikvaart "bolde"en er zat een forse scheur in het midden. Het was ongelooflijk druk op het ijs en ik ben een flink aantal bekenden tegen gekomen. Na Franeker kwam een treintje van STS Stiens me tegemoet. Vlak onder Harlingen 2 vedettes van de squadra Deinum en toen ik in Harlingen in een cafeetje even aan het bijkomen was liep ik Pieter Dijkstra en Jurjen Bosch tegen het lijf. Zij waren s morgens al om 7 uur vertrokken en stevig van plan om de hele tocht te ronden. Hulde daarvoor. Op vele plekken met name na Franneker moest er dikwijls worden geklund. In Bolsward vond ik het welletjes voor vandaag en heb ik het huisfront gevraagd me op te halen. Wat een prachtige dag!!! De foto is tussen Franeker en Harlingen gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten