woensdag 1 februari 2012

SMA (sporttest)

Vandaag bij Sportgeneeskunde Friesland mijn jaarlijkse check gedaan. Ten eerste omdat ik zelf vind dat het moet als je jezelf en je sport tenminste serieus neemt. Ten tweede omdat het voor de Franse cyclo Time Megeve Mont Blanc, die dit jaar op het programma staat, verplicht is voor deelname.  Bloedwaarden, long en hartfunctie, orthopedisch onderzoek waren allemaal prima in orde. De inspanningstest werd onder hetzelfde protocol verricht als vorig jaar. Volgens deze sportarts een te zwaar protocol in combinatie met mijn leeftijd en gewicht. De uikomsten kan ik hier natuurlijk niet exact prijsgeven dat zul je begrijpen. Ik hoef de concurrentie niet wijzer te maken dan ze al zijn. Wat ik wel kan vertellen is dat het vetpercentage te hoog is. Maar ach, daar was deze test niet echt nodig voor geweest. Dat is met het blote oog ook waar te nemen.

2 opmerkingen: