woensdag 8 februari 2012

Giet it oan???

Nog een klein uur en het verlossende woord zal vallen. Het E-woord is, zo schat ik in, op dit moment het meest gebruikte woord in de vaderlandse media. En om zelf nog even polshoogte te nemen op het ijs vertrok ik vanmiddag via de Stienservaart richting de Ee. Dokkum was het doel voor vandaag. In Bartlehiem werd vandaag niet alleen Fries gesproken, het was er een drukte van belang. In Birdaard zat over de volle breedte van de Ee een scheur in het ijs waar water door heen kwam. "Jout neat",volgens een local. Het laatste stuk richting Dokkum was pal in de wind. Ik kon mooi aansluiten bij een groepje klapschaatsen en heb me lekker laf naar Dokkun laten rijden. Terug voor het windje was lekker genieten. Ik ben er klaar voor.........euh, voor de persconferentie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten